دومین جلسه شورای آموزشی پژوهشی دانشکده به صورت مجازی

دومین جلسه شورای آموزشی پژوهشی دانشکده به صورت مجازی


دومین جلسه شورای آموزشی پژوهشی دانشکده فنی مهندسی به صورت مجازی

با استعانت از خداوند متعال، دومین جلسه شورای دانشکده فنی مهندسی در سال 1399، به صورت مجازی و از طریق سامانه LMS دانشگاه رأس ساعت 11 صبح روزدوشنبه 1399/01/18 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و ذکر صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پاک و مطهرش، پیرامون مسائل مختلف آموزشی و پژوهشی و تأکید بر مشارکت همه همکاران محترم در ارائه دروس به صورت مجازی از طریق سامانه LMS آغاز گردید و در خصوص نکات زیر بحث و تبادل نظر به عمل آمد:

 

 

  1. در ابتدا آقای دکتر حیاتی ریاست محترم دانشکده فنی مهندسی، ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران و همچنین تشکر از مشارکت اکثر همکاران بر اجرای مصوبات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص بارگذاری مطالب درسی در پورتال دانشکده و استفاده ازسیستم آموزش مجازی، موارد زیر را به اختصار بیان نمودند:

الف) لزوم بارگذاری هرچه سریعتر برنامه هفتگی گروه ها جهت ارائه در سامانه LMS در پورتال دانشکده،

ب) لزوم پی گیری مدیران محترم گروه های آموزشی جهت بارگذاری مطالب درسی مربوط به همکارانی که در این زمینه هنوز اقدام ننموده اند،

ج) اطلاع رسانی در خصوص فراهم شدن دو فضای کلاسی مجزا در دانشکده فناوری های نوین جهت استفاده اساتید در تدریس و ضبط فایل و ارائه کلاس به صورت offline و همچنین پیگیری جهت فعال شدن فضای مشابه در دانشکده فنی مهندسی مقرر گردید همکاران محترم در این خصوص، شخصاً موارد را برای استفاده با دانشکده فناوری های نوین هماهنگ نمایند.

د) لزوم کسب آمادگی لازم توسط همکاران محترم برای برگزاری کلیه کلاس های تئوری به صورت آنلاین و از طریق سامانه LMS از روز شنبه مورخ 1399/1/23.

ه) عدم امکان برگزاری جلسات شورای گروه و دانشکده در سیستم LMS از 23 فروردین به دلیل احتراز از افزایش ترافیک و کاهش سرعت سیستم مذکور،در این زمینه مقرر گردید مدیران محترم گروه های آموزشی، جلسات لازم را از طریق پیام رسان های مجاز با اعضاء محترم گروه آموزشی برگزار نموده و موارد مطرح شده در جلسات شورای دانشکده و یا سایر جلسات را به همکاران محترم گروه های آموزشی، اطلاع رسانی نمایند.

ی) تاکید گردید که مدیران گروه های آموزشی از کارشناسان آزمایشگاه ها بخواهند در راستای نظم بخشیدن به آزمایشگاه ها، به روز کردن دستور کار آزمایشگاه ها و تهیه لیست مواد مصرفی آزمایشگاه ها اقدام نمایند. 

  1. در ادامه آقای دکتر عبدی، ضمن تشکر از زحمات همه همکاران و آرزوی توفیق و سلامتی، با یادآوری لزوم تلاش همه همکاران برای اجرای موفق سیستم آموزش مجازی، مواردی را به شرح ذیل بیان نموده و به پاسخگویی به سئوالات همکاران پرداختند .

الف) شروع کلاس های مجازی مطابق برنامه اعلام شده از طرف گروه های آموزشی از تاریخ 1399/1/23 با تأکید بر برقراری و استمرار آن حتی در ایام تعطیلات رسمی و امکان دسترسی دانشجویان هر کلاس به فایل های ضبط شده در ساعات غیر از ساعت ارائه و مطابق با دستور العمل اعلامی موجود در سایت دانشگاه و ارسال شده از طریق اتوماسیون.

ب) لزوم بررسی مکرر مدیران محترم گروه ها در خصوص درخواستهای حذف درس و حذف ترم دانشجویان مطابق با موارد اعلام شده از طریق پردازش های 13630و 13290 سیستم گلستان.

ج) لزوم پی گیری مدیران محترم گروه ها برای اصلاح اسامی مدرسین دروسی که هنوز به اسم اساتید گروه در سیستم گلستان ثبت می باشند،

  1. در ادامه آقای دکتر مهروان، به برنامه ریزی منظم حضور همکاران اداری و کارشناسان، توسط مدیران محترم گروه ها، با لحاظ موارد اعلام شده از سوی امور اداری دانشگاه تأکید نمودند.در همین راستا مقرر گردید برنامه فعالیت های تمام همکاران محترم فعال در گروه های آموزشی (شامل فعالیت های حضوری در دانشکده و دور کاری) توسط مدیران محترم گروه تهیه و از طریق سیستم اتوماسیون به معاونت پژوهشی دانشکده ارسال گردد. همچنین مقرر گردید گزارش هفتگی امور انجام شده در گروه های آموزشی به صورت هفتگی و از طریق سیستم اتوماسیون با تایید مدیر گروه به معاونت پژوهشی دانشکده ارسال گردد.

مقرر شد بر اساس پیشنهاد همکاران محترم در خصوص امکان خرید قلم نوری برای هرگروه از بودجه تجهیزات آزمایشگاهی گروه، بررسی های لازم انجام و موارد به گروه ها منعکس گردد.